V minulém článku jsem tedy nastínil problematiku etické metody SEO. Byly popsány také „kladné“ etické SEO metody. Je tedy čas, abychom si pověděli také něco o druhé straně mince, a to konkrétně o neetických SEO metodách. Tyto metody jsou někdy řazeny jako podvodné metody. Samozřejmě, že vyhledavače o takto zviditelněné weby nestojí, a tak se jim snaží bránit, jak to jen jde. Pokud tedy dojde k tomu, že vyhledavač zjistí, že byla použita neetická SEO metoda, může to pro webové stránky znamenat propad ve výsledcích. Pravdou ale je, že se tyto metody mohou krátkodobě vyplatit.
Proč by se ale měly krátkodobě vyplácet? Především proto, že majitel webovku připraví, zviditelní reklamy a pak pomocí neetických SEO metod začne na jeho webové stránky proudit velké množství lidí – návštěníků. Na konci pak vezme výdělek z reklam a web může zrušit. A tak pořád dokola. Další zajímavé informace můžete čerpat i zde.
Obsah
SPAM, tedy ten webový
Jednou takovou neetickou SEO metodou je SPAM. Nejedná se o to, že byste dostávali nevyžádané e-maily s odkazem na propagované webovky. Spíše se jedná o internetový SPAM. Jak bylo zmíněno, relevance webové stránky souvisí také s počtem a kvalitou zpětných odkazů. Čím více relevantních odkazů se na webových stránkách nachází, tím lépe pro vás.
Někteří ale tohoto zneužívají, a tak se často snaží zpětné odkazy vytvářet tak, že odkazy na své weby posílají do různých internetových diskuzí, do komentářů apod. Problém ale je, že stránky vůbec nesouvisejí s tématem probíraným na oněch diskuzích. Vyhledavače si toho samozřejmě všímají, a snaží se tyto weby penalizovat. Zpravidla ale takové komentáře velmi často mažou také majitelé stránek, na kterých se tyto nepovolené spamy nacházejí.
Roboti ale ne od Čapka
Další možností neetických SEO metod je možnost oklamání robotů. Když vyhledavač přijde na vaši webovou stránku, můžete ho směrovat, které stránky mu zpřístupníte a které zase ne. Tento nástroj lze ale celkem snadno zneužít ve prospěch majitele ale v neprospěch návštěvníků webu.
Na vybrané stránky totiž vlastník webu umístí nejrůznější odkazy a obsah tak, aby byla zajímavý a pokud možno co nejvíce vyhledávaný. Možná si řeknete, co je na tom špatného. Dá se říct úplně všechno. Pokud se totiž váš web věnuje zahradničení, a vy přivedete roboty na stránku, která se hemží klíčovými slovy na politické téma, je to zkrátka špatně.
Vyhledávací robot stránku zaindexuje a zobrazuje na prvních pozicích v rámci politiky, pokud ale přijde návštěvník, uvidí rady a tipy na zahrádku. I tomu se snaží samozřejmě vyhledavače zabránit a webové stránky, u kterých toto podvodné jednání zjistí jednoduše penalizovat. Více o problematice zde.
Skrytý text se nevyplácí
Poslední neetická SEO metoda je pak skrytý text na webových stránkách. To znamená, že na webové stránky se umístí klíčová slova, která ale návštěvník neuvidí. Jsou například psána bílým písmem na bílém pozadí, nebo jsou psána velmi malým písmem, takže je zákazník, návštěvník ani nepostřehne. Jak už tomu ale u neetických SEO metod bývá, i na toto vyhledavače přijdou a daný web penalizují.
Jak se to ale dozví? Vyhledavače se snaží občas na web podívat také lidskýma očima. Zjistí tak, že některé věcí jsou pro uživatele zkrátka k ničemu, a tím pádem zjistí, že jsou to jen klíčová slova pro jeho oklamání.
Doufám, že i tento článek o neetických SEO metodách byl pro vás přínosný. Těším se u dalšího článku na téma nástroje majitelů stránek!