Co jsou to etické SEO metody

//Co jsou to etické SEO metody

Než se začneme zabývat etickými SEO metodami, měli bychom si udělat krátký úvod, abych vás zasvětil do problematiky etické SEO metody. Zde je potřeba si připomenout, že SEO se snaží co nejvíce vyjít vstříc vyhledávacím algoritmům, se kterými počítají internetové vyhledavače. Zároveň ale tyto metody také kalkulují s chováním reálných uživatelů. Snaží se tak být ideální pro počítač i pro člověka, což je někdy velmi obtížné. SEO metody můžeme dělit na etické a neetické. V tomto článku se ale budeme věnovat metodám etickým.

Obsah je přece důležitý

V předešlých článcích o obsahu byla několikrát řeč, ale je potřeba si to připomínat znovu a znovu. Aby mohlo být SEO úspěšné, je potřeba mít opravdu kvalitní a hlavně unikátní obsah, který sdělí návštěvníkům něco nového. Ideální obsah je tedy takový, který přináší nové informace či poznatky, zároveň by však měl být aktualizovaný alespoň každý den. Pokud se tyto požadavky dodrží, minimálně pro uživatele bude SEO vynikající.

V rámci obsahu je třeba dodržovat několik základních pravidel. Jedním z nich je členění textu. Každý správný SEO obsah v podobě textu by měl obsahovat hlavní nadpisy h1 a podnadpisy h2. Bez nich vyhledávač neví, zda je text důležitý nebo ne. U každého textu by měl(y) být také smysluplný obázek(ky). Ten by měl obsahovat také popis, aby vyhledavač znovu správně zařadil SEO obsah. A konečně by příspěvky, které píšete, neměly být krátké. Doporučuje se minimálně 300 slov. O etických SEO metodách se píše také na tomto webu.

Tagy HTML, bez nich by to nešlo

I správné užití tagů HTML při programování stránek může velmi výrazně pomoci vyhledavačům správně rozpoznat obsah webu, a tím jej správně zařadit, zaindexovat. Je proto velmi důležité, aby byly tyto tagy vkládány v rámci určitých norem a byly správně syntakticky zadány. Pokud by nebyly HTML tagy správně vloženy, vyhledavač by nemusel obsah stránek správně rozpoznat, a vám by to mohlo výrazně uškodit.

Pokud tedy budete programovat nové webové stránky, oslovte profesionály, případně používejte redakční systémy. Tyto systémy jsou programované tak, aby všechny html tagy zadávali správně s co největším ohledem právě na SEO. Můžete se tak na přední příčky dostat rychleji.

Zpětné odkazy, ale jen ty relevantní

Konečně se dostáváme k tématu zpětných odkazů. Ty jsou pro webové stránky poměrně důležité, neboť nabízejí možnost „nahnat bonusové body“. Pokud je na vaše webové stránky odkazováno z jiných relevantních zdrojů, zvedne se hodnocení vaší webové stránky. Musíte proto dbát na budování odkazů, abyste mohli zvýšit své šance na to, být na první stránce Google. V poslední době ale Google kontroluje, zda odkazy souvisejí s obsahem webu. Pokud tak zjistí, že ne, může být stránka penalizována, což si rozhodně žádný majitel webovek nepřeje. Něco více o tomto tématu si můžete přečíst zde.

Pokud máte na svém webu naopak odkazů přespříliš a ještě nejsou relevantní k danému tématu, je třeba se mít na pozoru. Je možné, že Google nebo jiný vyhledavač přestane vaše webovky zobrazovat na prvních stranách úplně.

Sociální sítě, guru dnešních mladých

Podobně jako obsah byly také sociální sítě v předchozích článcích často zmiňované. Je třeba si uvědomit, že Google klade sociální sítě velký důraz, a proto vám mohou pomoci k lepším výsledkům ve vyhledávání. Pokud je totiž obsah sdílení na sociální síti a je komentovaný, Google to bere jako ukazatel kvality obsahu, a webové stránky zobrazuje výše. Je známý fakt, že sociální síť Google Plus přímo ovlivňuje výsledky vyhledávání. Je proto dobré obsah vašeho webu sdílet také přes Google Plus.

Tolik tedy k etickým SEO metodám. V dalším článku bychom se pak podívali na opačnou stranu, a to na SEO metody neetické.